Uppsala Masters 2024 - 2

Esimene võistluspäev näpistati vihmasadude vahele nii palju kui sai, aga distantsi tuli ikka lühendada. Järgnes kaks vihmapäeva ja täna näpistati jälle. Ilma oli veel vähem ja pooled ei jõudnudki finišisse. Viimane klubiklassi vapper piloot sai platsilt tagasi alles siis kui korraldajate õhtusöök täies purjes. Sellise taeva all koju jõuda on päris magus:


Kes viitsivad vaadata, siis siin on ka 8-minutiline Youtube video lõpulennu viimasest otsast ja maandumisest.

Ilm on kõigil nendel päevadel sekunditega muutunud. Isegi Slovakkia mägedes ei käinud need asjad nii kähku. Startisime väga ilusa taeva alla (pilt võistluste Facebookist), 

aga pool tundi hiljem kui start avanes, oli juba minekuga kiire-kiire (jällegi, kes viitsivad, siin on 8-minutiline Youtube video stardieelsest passimisest). Esimesed pilved olid juba üle arenenud ja lääne pool tekkisid esimesed vihmad. Kuna startida tuli kohe, siis tekkis suur punt ja mõelda eriti midagi polnud. Koos jõudsime sellise vägeva pilvevorsti alla:

Piki seda kimasime 230kmh ja ikka tõstis! Häda oli selles, et pilv lõppes ära ja edasi minekuruumi polnud. AAT task oli ilma tõttu jälle lühendatud 2h30min peale, ja kompuuter näitas, et jõuame lausa 40 minutit varem, aga mida sa teed... Punt pööras tagasi, ees oli hiigelkõvasti toiminud pilvevorsti hädine pikendus, EL minu kõrvalt läks sinna, kogu punt aga keeras tagasi ja ma mõtlesin kolm korda ümber, et kas minna edasi, tagasi, edasi... Läksin tagasi ja see ei olnud õige otsus. EL (alloleval kaardil sinine) läks edasi ja oligi päeva võitja. 

Tagasitee oli sama vorsti all, aga vajaliku 2h30min lennuaja jaoks polnud ilma enam kuskil.

Pool tundi varem AAT taskilt tagasi tulemist polegi nagu ette tulnud, aga no mis teha. Protokollis sain neljanda koha peamiselt tänu sellele, et mu purilennuk pole päris viimasest põlvkonnast. Tiitlivõistlustel ei rakendata koefitsiente, aga teistel võistlustel küll. Kui on sellised ilmad kus pundid tekivad, siis na-tu-ke kehvema purilennukiga on võimalik teiste "tuules" püsida (mitte nii nagu jalgratturid. Pigem on siin tegu rohkem orienteerumise moodi olukorraga, kus ees mineja väikeseid vigu vältides saab taganttulija oma kehvemat vormi kompenseerida). Protokollis kergitab koefitsient mind mööda kõigist nendest, kellega terve päev koos uhasime.

Comments