Uppsala Masters 2024 - 3

Sellel võistlusel on saanud lennata ainult üle päeva ja siis ka suhteliselt vaevaliselt.

See video näitab tund-tunni haaval, et kuidas Skysight.io mitte-ilma meie kanti lubas, kuidas korraldajad AAT taskiga sellest midagi välja pigistasid ja kuidas me siis seal edenesime (mida soojemad värvid, seda parem lennukiirus, sinised tähendavad vaevusi ja läbipaistev tähendab, et pole mõtet purilendamist plaanida (välja arvatud muidugi võistlustel, kus võetakse alati viimast)):


Ilm nägi välja kaunis, aga pilvede alus peale lahtihaakimist oli ainult 800m. 

Stardi ajaks sai napilt 1000 kätte, aga aluse kerkimist ei saanud oodata, sest ülearenemine ja vihm olid kindlad juhtuma. Nagu ikka, enne tuli sooritada väike taktikaline passimismäng, sest järeltulijatel on pisike eelis.
Alguses ei jätnud pilvede loogika mingit ruumi mõtlemiseks ja punt oli üldjoontes koos. Niipea kui poolel distantsil sellisesse olukorda sattusime, siis lagunes seltskond üsna laiali:

Pundis lennata on üldiselt julgem, eriti kui pilved on madalal. Üksi no kuidagi ei tihka 800m kõrgusel nõrk tõus sinnapaika jätta ja edasi minna. 600 meetri kõrgusel olid vaated ilusad, aga üks silm otsis kogu aeg ikka lähimat platsi. Üldiselt ikka enne silmapiiri midagi tundus olema.

Kuidagi kehva päev oli, ei saanud tõusudele pihta, soomlased libisesid eest. Protokollis neljas koht oli kõva üllatus ja kergendus. Esimene kergendus oli muidugi selle vihmavalli seest ühe pisikese augu leidmine, vihmaga tihti kaasneva kõva vajutamise vältimine ja õnnelikult lõppu jõudmine.
 
Mitte-õnnelikke oli sel päeval kamaluga:
1) kahel õnnestus ENNE starti napikalt õhuruumi rikkuda. Selle tulemusena päeva tulemus tühistatakse. Ka minuga on üks kord sama juhtunud
2) ühel õnnestus peale maandumist tagatiibu kohendades kogemata piduriklapid kinni lükata, misjärel purilennuk õhku hüppas. Seejärel tegi ta pabistades paar kitse ja põrutas lennuraja otsast üle tee, läbi elektrikarjuse lehmakoplisse. Õnneks sai purilennuk ainult paar kriimu.
3) ühel minu klassi omal tuli 5 kilomeetrit enne lõppu mootor käima panna. Ka minuga on ükskord sama juhtunud (aga siis polnud mootoriga purilennukit).

Comments