Uppsala Masters 2024 - 4

Lõpuks oli ilmaennustus üsna hea ja määrati tavaline racing task (sellel on teekond täpselt ette antud, ise juurde mõelda ei saa). Võistlustel on kombeks määrata taske nii, et ühest liigist vähemalt kolmandik tuleks. Racing taskide limiit on veel täitmata, kuna siiani valitsesid päris keerulised ilmaolud.

Purilennu ilmatarkvarade kohta kirjutasin eelmisel aastal siin, tänasesse päeva sobib üks lisapilt. Skysight on integreeritud võistluste veebilehtedega. Saad valida eesseisva taski ja ta arvutab välja optimaalse stardiaja, pakub välja optimaalse tee jne.


Pilt on ilus, aga seekord oli üsna ebarealistlik. See tarkvara ennustas, et meil läheb trassi läbimiseks 6 tundi ja sellegi saavutamiseks tuleb minna kauge kaarega lõuna poolt, et paremat ilma otsida. 

Mingi terake tõtt oli selles pildis siiski. R passis stardis natuke kauem, läks lõuna poolt kui enamik ja võitis:


Algus oli päris vaevaline, kuidagi ei saanud lahtihaakimise järel üles. AN vähkres minust madalamal, tuul puhus teda järjest keelatud õhuruumi poole. Vast napilt 100 meetrit jäi neil puudu, aga pääsesid:

Üsna kähku jõudsime ülearenenud pilvede alla, aga punt püsis koos ja edasi me saime, kuigi keskmine kiirus oli selleks ajaks hädine 100 kmh. 

2T läks selle koha peal otse ja hävis. Enne seda sain temast pisukese video. Selle video peal on natuke näha kui palju purilennukid kõrvuti lennates üksteise suhtes ujuvad. Soomes panid ühel võistlusel kaks purilennukit sellises olukorras kokku ka. Kõhu alla ei näe, kukla taha ka ja neid asendeid, kus üksteist näha ei ole, on päris palju. 
Selle video peal on näha ka, et ma lendan natuke kiiremini kui 2T. Temal on natuke vanem purilennuk ja ma sundisin end pidevalt kiiremini pressima. Ühe pilve alt teise alla liiga aeglaselt lendamine on üks lihtsamaid viise võistlusprotokollis tahapoole jääda. Täna olid tõusud keskmiselt 2m/s (päeva lõpupoole rohkem) ja sellises olukorras on 190-200 km/h on paras kiirus. 
Weglide.org analüüsib iga lendu ja lõpuks täna jäi ta minuga enamvähem rahule:
Weglide Coach on täitsa uus asi ja ma pole targematega jõudnud arutada seda tarkvara. Igatahes tõusudes käsib ta jätkuvalt väiksemat raadiust teha:

Pundis lennates mulle tundub, et lendan nagu teised. Aga kui Weglide-s võrrelda ennast näiteks EL-iga, siis on kohe näha, et tema teeb väiksemat raadiust (minu numbrid vasakul, EL paremal). On, mida homme parandada.


Pilte olen priskelt nendele postitustele lisanud, aga päris elu on ikka ilusam. Lõpulend oli vahva - valge pilve taustal WS ja selle kohal veel kuu, aga telefon ei võta seda kõike üles. 

Comments